سقوط مرگبار هواپیما در نزدیکی پاریس؛ سه نفر کشته شدند + فیلم زلزله "ازگله" در استان کرمانشاه را لرزاند (۱۱ تیر ۱۴۰۳) از عوارض خطرناک شب‌کاری چه می‌دانید؟ جزییات جدید از جنایت هولناک در خیابان کارگر جنوبی تهران جزئیات دستگیری شرور مسلح سابقه دار در تهران چرا مردها علاقه‌ای به معلم شدن ندارند؟ لیست جدید لوازم آرایشی غیرمجاز اعلام شد (۱۰ نیر ۱۴۰۳) برخورد خودرو با ستون برق در مشهد یک مصدوم برجای گذاشت جزییات کشف اسکلت انسان در جریان لوله‌کشی + عکس آتش سوزی منزل مسکونی یک مصدوم برجای گذاشت (۱۰ تیر ۱۴۰۳) همه چیز درباره ثبت نام دانش‌آموزان افغانستانی در سال تحصیلی ۱۴۰۳- ۱۴۰۴ + جزئیات از انتشار تصویر مدارک هویتی در فضای مجازی خودداری کنید زوج مواد فروش در شرق مشهد به دام افتادند (۱۰ تیر ۱۴۰۳) چگونه فرزندانی مستقل داشته باشیم دستور رسیدگی خارج از نوبت به پرونده ضرب و شتم نگهبان پارک خورشید مشهد تصادف موتورسیکلت‌ها در اطراف مشهد ۲ فوتی بر جای گذاشت کم‌آبی شدید بدن سبب مرگ می‌شود رمزگشایی از ۲۰ فقره سرقت وسایل از باغ‌ها و کابل‌های فشارقوی برق در شهرستان طرقبه‌شاندیز
سرخط خبرها

آخرین اخبار چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری

 سازمان بهداشت جهانی: سال ۲۰۲۳ پایان پاندمی کرونا است

  • کد خبر: ۱۵۵۶۴۶
  • ۲۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۶
 سازمان بهداشت جهانی: سال ۲۰۲۳ پایان پاندمی کرونا است
سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد که امسال (۲۰۲۳) پایان پاندمی ویروس کرونا است.

به گزارش شهرآرانیوز؛ سازمان جهانی بهداشت برای اولین بار در سال ۲۰۲۰ از یک بیماری همه‌گیر به نام کرونا سخن گفت که هر هفته پنج هزار نفر جان می باختند و آمار قربانیان به حدود ۷میلیون نفر رسید.

تدروس آدهانوم قبریسوس، رییس سازمان جهانی بهداشت گفت: «من مطمئن هستم که امسال می‌توانیم بگوییم که کووید-۱۹ به عنوان یک وضعیت اضطراری و نگرانی بین‌المللی به پایان رسیده است.»

وی برای اولین بار در ۱۱ مارس ۲۰۲۰ از یک بیماری همه‌گیر صحبت کرد. در آن زمان حدود ۵۰۰۰ مرگ ناشی از کرونا در هفته در سراسر جهان گزارش شد. اکنون این رقم برای اولین بار به کمتر این رقم رسیده است که رئیس سازمان جهانی بهداشت از آن به عنوان یک پیشرفت مثبت استقبال کرده است.

رئیس سازمان جهانی بهداشت گفت: «جهان امروز به وضوح در موقعیت بسیار بهتری در مقایسه با هر لحظه دیگر از دوران همه‌گیری قرار دارد.»

بر اساس اطلاعات سازمان جهانی بهداشت، از آن زمان تاکنون ۷۶۰ میلیون مورد عفونت در سراسر جهان ثبت شده است و تقریباً ۶.۹میلیون نفر جان خود را از دست داده‌اند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
در دور دوم، شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->